Kitöltési útmutató
az SZTFH_01 Kérelem játékautomata regisztrációs kártya kiállítása/törlése iránt (nyilvántartásba vétel/törlés) űrlaphoz
Jogszabályi háttér:
- a
szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény (a
továbbiakban: Szjtv.)
- az egyes szerencsejátékok
engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos
feladatok végrehajtásáról szóló 20/2021. (X. 29.) SZTFH rendelet
Figyelem!
A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (a továbbiakban: Hatóság) köteles elektronikus ügyintézést alkalmazni, az ezzel összefüggő tudnivalókról a Hatóság honlapján tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket!
Kötelezettek köre:
Játékautomata üzemeltetője
Az űrlap részei:
SZTFH_01 Főlap
SZTFH_01-01
Pótlap
Általános tudnivalók
Az ügyfélnek a játékautomata üzemeltetésének nyilvántartásba vétele/törlése céljából előterjesztendő kérelmét játékautomatánként, a Hatóság által, a Hatóság honlapján közzétett formanyomtatványon kell teljesíteni.
Ez az űrlap szolgál arra a célra, hogy az ügyfél vagy játékautomatát regisztráljon, vagy kérje a már regisztrált játékautomata törlését; egyidejűleg regisztrálás és törlés egy űrlappal nem intézhető és egy űrlappal kizárólag egy játékautomatával összefüggésben lehet kérelmet előterjeszteni!
Az Szjtv. 33/A.§ (1) bekezdése alapján a játékautomata üzemeltetője köteles az első féléves adóösszeget a játékautomata nyilvántartásba vétele iránti kérelem benyújtását megelőzően, a további időszakokra vonatkozó adóösszeget pedig félévente előre bevallani, és ezzel egyidejűleg megfizetni. Ha a nyilvántartásba vétel a hitelesítési bizonyítvány érvényessége miatt nem lehetséges teljes 6 hónapra, akkor a játékadó arányos részét kell bevallani és megfizetni.
Az Szjtv. 33/A.§ (2) bekezdése alapján az üzemeltető játékadó-fizetési kötelezettsége mindaddig fennáll, ameddig a játékautomata a Hatóság nyilvántartásában szerepel. Az adóbefizetési kötelezettség elmulasztása esetén a Hatóság a játékautomatát törli a nyilvántartásból.
A játékautomata üzemeltetője köteles - nyilvántartásba vétel céljából – a Hatósághoz bejelenteni az általa működtetni kívánt játékautomatát. A Hatóság a játékautomatát a kérelemben foglalt időtartamra, de legfeljebb hitelességének időtartamára veszi nyilvántartásba. A játékautomata a bejelentési kötelezettség megfelelő teljesítése nélkül nem üzemeltethető.
A Hatóság csak azokat a játékautomatákat veszi nyilvántartásba, amelyek a jogszabályban a játékautomatákra előírt műszaki követelményeknek megfelelnek.
A nyomtatvány letöltéséhez, illetve kitöltéséhez Általános nyomtatványkitöltő (ÁNYK – AbevJava) program, a Kitöltési útmutatók letöltéséhez, illetve megjelenítéséhez a .pdf kiterjesztésű állomány olvasására alkalmas program telepítése szükséges.
Információk az Általános nyomtatványkitöltőhöz (ÁNYK – AbevJava):
https://www.nav.gov.hu/nav/ebevallas/abevjava
Információ a .pdf kiterjesztésű állományok olvasására alkalmas programokról:
Az ilyen típusú állományok megjelenítéséhez több ingyenesen letölthető alkalmazást tölthet le az INTERNET-ről, amennyiben „pdf olvasók” kulcsszóval valamely böngészőben erre keresést indít el.
Az űrlap Hatósághoz történő előterjesztése
történhet:
a)elektronikusan, cégkapun (ügyfél kapun)
keresztül,
b)postai úton, az űrlapot kitöltve,
kinyomtatva, az aláírási címpéldánynak, illetve az aláírás mintának
megfelelően aláírva, a c) pontban felsoroltak közül megfelelően
kiválasztott ügyfélszolgálati ponthoz
címezve,
c)személyesen, az űrlapot kitöltve,
kinyomtatva, az aláírási címpéldánynak, illetve az aláírás mintának
megfelelően aláírva, a Hatóság szerencsejáték ügyekkel foglalkozó
ügyfélszolgálati pontján, ügyfélfogadási időben benyújtva.
A postai úton előterjesztett beadvány, illetve személyesen történő eljárás esetén javasoljuk, hogy az ügyfél a székhelye szerinti ügyfélszolgálati ponton terjessze elő beadványát.
A Hatóság Szjtv. hatálya alá tartozó ügyekkel foglalkozó ügyfélszolgálati pontjainak címét, illetve a hozzájuk rendelt megyéket az alábbi leírás tartalmazza:
Az Ügyfélszolgálatok telefonszámairól és az ügyfélfogadási időről honlapunkon a „Kapcsolat” menüpont alatt tájékozódhatnak.
Az ügyfél köteles minden esetben benyújtani a következő iratokat:
a) a játékautomata hitelesítési bizonyítványának egy
eredeti példányát,
b) a játékautomata Szjtv.-ben
előírt játékadója befizetésének igazolását,
c)
új ügyfél esetében: jogi személy, vagy jogi
személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet esetében a cégbírósági
bejegyző végzést, illetve egyéni vállalkozó esetében az egyéni
vállalkozói igazolványt,
d) ha az ügyfél nevében
meghatalmazott (nem személyesen az ügyfél, illetve
annak törvényes képviselője) jár el, és a Hatóságnál a beadványban
megjelölt meghatalmazott - az Szjtv. hatálya alá tartozó ügyre nézve -
érvényes meghatalmazással nem rendelkezik, akkor a
meghatalmazást, a képviseleti jogosultság igazolása
érdekében.
A SZTFH_01 főlapjának kitöltési útmutatója
A kérelem A. blokkjának kitöltése
1. Az adószámot minden esetben fel kell tüntetni.
2. Amennyiben az ügyfél rendelkezésére áll, a korábbiakban használt SZF azonosítót kell feltüntetni, amennyiben nincs SZF azonosítója, a mezőt üresen kell hagyni.
3. A kérelmező nevét minden esetben meg kell adni.
4. A levelezési címet szintén minden esetben meg kell adni.
5. Az ügyfél ügyintézőjének telefonszámát és nevét itt közölheti, akivel a Hatóság az ügyintézés során felveheti a kapcsolatot. A telefonszám közlésekor az alábbiak szerint kérjük megadni a számot:
- mobil telefonszám esetén: szolgáltató előhívó száma (20, 30, 70) – országhívó és 06 nélkül – után a telefonszám;
- budapesti és vidéki vezetékes telefonszám esetén: körzetszám – országhívó és 06 nélkül – megadása után a telefonszám (budapesti szám esetén 7 jegyű, vidéki telefonszám után 6 jegyű) / jel után a mellék.
A kérelem B. blokkjának kitöltése
1. Új játékautomata üzemeltető esetén töltendő ki (aki korábban még nem üzemeltetett játékautomatát és nincsen SZF azonosító száma).
2. Ha már korábban regisztrált játékautomatát, akkor ezt kell bejelölnie.
Az 1. és a 2. pont rubrikái közül kizárólag az egyiket lehet választani, az egyik bejelölése kötelező.
3. Jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet esetén töltendő ki.
4. Egyéni vállalkozó esetén kell megjelölni.
A 3. vagy a 4. sorban szereplő lehetőségek egyikét kötelező választani, a kettő együtt nem jelölhető!
5. A benyújtás módját kell megjelölni, amely lehet:
- elektronikus (E), vagy
- postai úton előterjesztett (P), vagy
- személyesen benyújtott (S).
A felsorolt lehetőségek egyikét kötelező választani!
6. Amennyiben a benyújtó személy jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet és nem a szervezeti (törvényes) képviseleti joggal rendelkező személy, hanem az ügyfél meghatalmazottja, akkor az „M” betűt kell megjelölni, amennyiben a képviselettel rendelkező személy jár el, akkor „K” betűt kell megjelölni.
Egyéni vállalkozó esetében csak akkor kell kitölteni „M” betű megjelöléssel, ha az egyéni vállalkozó nem saját nevében, hanem képviseletében más személy, meghatalmazott jár el, ettől eltérő esetben a rubrikát kérjük üresen hagyni!
Ha a Hatóság előtti eljárásra, az Szjtv. hatálya alá tartozó ügyben igazoltan érvényes (és hatályos) meghatalmazással a meghatalmazott nem rendelkezik,ez esetben csatolni szükséges a meghatalmazást is, a meghatalmazás csatolásával kapcsolatban az E. blokkban kell nyilatkozni, a benyújtandó meghatalmazással kapcsolatos alaki követelményekről az E. blokkban található részletes útmutató.
7. Ezt a rubrikát abban az esetben kell megjelölni, ha a regisztrációs kártyát az ügyfél annál az ügyfélszolgálati irodánál, személyesen kívánja átvenni, ahol az eljárást kezdeményezte.
8. Ha azt kéri, hogy a regisztrációs kártyát az A. blokk 4. pontjában megadott levelezési címre küldje meg a Hatóság, akkor ebbe a rubrikába kérjük, írjon X-et.
Játékautomata regisztrációs kártya kiállítása iránti kérelem esetén a 7. vagy a 8. sorban szereplő lehetőségek egyikét kötelező választani, a kettő együtt nem jelölhető!
9. Abban az estben, ha rövidebb időre kívánja regisztráltatni a játékautomatát, mint a mérésügyi hatóság által kiállított hitelesítési bizonyítványban foglalt hitelesítés érvényessége, akkor ebbe a rubrikába kérjük, írjon X-et, majd a C. blokk 5. pontjában kell megadni az ügyfél által kért időpontot, amely nem lehet későbbi időpont, mint a hitelesítés érvényességének időpontja (C.3.).
10. Ha töröltetni kívánja a már korábban regisztrált játékautomata nyilvántartásba vételi kártyáját, abban az esetben ezt a pontot kell megjelölnie és a regisztrációs kártya számát is meg kell adni (B blokk 11. pont), valamint a törlés időpontját (C. blokk 6. pont). A törlés időpontja nem lehet későbbi időpont a korábban kért nyilvántartásba vételkor benyújtott űrlapban közölt hitelesítés érvényességénél (korábban benyújtott űrlap C. blokk 3. pont), illetve a regisztrációs kártya érvényességi idejénél (korábban benyújtott űrlap C. blokk 5. pont). A törlés kérelmezett legkorábbi időpontja a jelen SZTFH_01 jelű nyomtatványban megjelölt törlési kérelem előterjesztésének időpontja lehet (visszamenőlegesen töröltetni nem lehet).
11. A regisztrációs kártya számát kizárólag törlési kérelem esetén kell megadni.
A kérelem C. blokkjának kitöltése
1. A játékautomata mérésügyi azonosítószáma rovat mind a nyilvántartásba vétel, mind pedig törlés esetén kötelezően kitöltendő.
2. A Gyártási száma rovat mind nyilvántartásba vétel, mind pedig törlés esetén kötelezően kitöltendő.
3. Hitelesítés érvényessége rovat mind a nyilvántartásba vétel, mind pedig törlés esetén kötelezően kitöltendő.
4. A játékautomata típusa rovat mind nyilvántartásba vétel, mind pedig törlés esetén kötelezően kitöltendő.
5. A regisztrációs kártya érvényességének az ügyfél által kért időpontja, amely nyilvántartásba vétel esetén kötelezően kitöltendő, ha korábbi időpontig kéri, mint a C. blokk 3. pontjában feltüntetett időpont. Ha a hitelesítés érvényességének az időpontjáig kéri a nyilvántartásba vételt, akkor ezt a pontot nem kell kitölteni.
6. A regisztráció törlésének kérése esetén a törlés időpontja rovat kötelezően kitöltendő.
A törlés időpontja nem lehet későbbi időpont a korábban kért nyilvántartásba vételkor benyújtott űrlapban közölt hitelesítés érvényességénél (korábban benyújtott űrlap C. blokk 3. pont), illetve a regisztrációs kártya érvényességi idejénél (korábban benyújtott űrlap C. blokk 5. pont). Ugyanakkor a törlés kérelmezett legkorábbi időpontja a jelen SZTFH_01 jelű nyomtatványban megjelölt törlési kérelem előterjesztésének időpontja lehet (visszamenőlegesen töröltetni nem lehet).
A kérelem D. blokkjának kitöltése
Törlési kérelem esetén a D. blokkot nem szabad kitölteni!
1. A játékautomata üzemeltetéséhez kötődő játékadó bevallási időszak rovat kitöltése nyilvántartásba vétel esetén kötelező. Ennek meg kell egyeznie azon 78 jelű játékadó bevalláson feltüntetett időszakkal, amelyben bevallotta a regisztrálni kért játékautomata után fizetendő játékadót.
2. A játékadó befizetése időpontjának megjelölése és a befizetett összeg rubrika kitöltése nyilvántartásba vétel iránti kérelem esetén kötelező. Ezeknek az adatoknak meg kell egyezniük a tényleges befizetés időpontjával és összegével.
Figyelem! A Hatóság jogosult az ügyfél adókötelezettségének (így különösen az adóra vonatkozó bevallási, befizetési kötelezettsége) teljesítése érdekében a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (a továbbiakban: NAV) adatokat kérni, az ezzel kapcsolatos megkeresés teljesítése legfeljebb 5 (öt) munkanap. A játékautomata regisztrációs kártya kiadásának várható időpontját illetően, kérelme tervezett benyújtását megelőzően, kérjük ezt is vegye figyelembe!
SZTFH_01-01 pótlap kitöltése:
Az SZTFH_01-01 pótlap fejlécében az adószámra és az üzemeltetőre vonatkozó adatok automatikusan átíródnak a főlapról.
A kérelem E. blokkjának kitöltése
Itt kell bejelölni a kérelemhez csatolt mellékleteket.
Törlési kérelem esetén kizárólag az E. blokk 5. mezőit szabad kitölteni!
1. A játékautomata hitelesítési bizonyítványát nyilvántartásba vétel esetén, eredeti példányban, személyesen, vagy postai úton, papír alapon (a hitelesítési bizonyítvány elektronikus formában, illetve digitális aláírás hitelesítéssel annak kibocsátójától nem beszerezhető) kell a Hatóság rendelkezésére bocsátani.
Ezért, ha az űrlapot az ügyfél elektronikusan terjeszti elő, ennek a mezőnek a kitöltése mellőzendő, mert az ügyfél kizárólag személyesen, vagy postai úton, ennek az űrlapnak a benyújtását követően tudja csak benyújtani az eredeti okiratot, hiánypótlás keretében, amennyiben viszont papír alapon, az ügyfél személyes eljárása, avagy postai kérelem benyújtása esetén,egyidejűleg benyújtja az eredeti okiratot a Hatóságnak, kérjük, e rovatba írjon „X”-et.
2. A játékadó befizetését tanúsító igazolást a játékautomata nyilvántartásba vétele iránti kérelem esetén kell a Hatóság rendelkezésére bocsátani. (A Hatóság jogosult a NAV-tól adatot kérni a játékadó bevallásáról és befizetéséről megkeresés keretében).
3. Új játékautomata üzemeltető rovatnak a (B blokk 1. pontja) a megjelölése esetén, amennyiben a jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet ügyfél játékautomata nyilvántartásba vételét kéri, be kell jelölni ezt a rubrikát, feltéve, hogy az ügyfél a Hatóság rendelkezésére bocsátja a kérelme benyújtásával egyidejűleg a cégbírósági bejegyző végzést (elektronikus ügyintézés esetén a cégbíróság által kiadott, .es3 file formátumú, e-szigno alkalmazással megnyitható elektronikus iratot), személyes eljárás, vagy a kérelem postai úton történő előterjesztése esetén a cégbíróság által kiállított eredeti okiratot kell benyújtani, vagy a másolat benyújtásával együtt be kell mutatni az eredeti okiratot.
4. Új játékautomata üzemeltető rovatnak a (B blokk 1. pontja) a megjelölése esetén amennyiben az egyéni vállalkozó ügyfél játékautomata nyilvántartásba vételét kéri, be kell jelölni ezt a rubrikát, feltéve, hogy az ügyfél a Hatóság rendelkezésére bocsátja a kérelme benyújtásával egyidejűleg egyéni vállalkozói igazolványát hiteles másolatban, papír alapon,személyesen jár el, vagy postai úton intézi ügyét.
Az ügyfél személyes eljárásakor arra is lehetőség van, hogy egyszerű (nem hiteles) másolatot nyújtson be, az eredeti okirat bemutatása mellett (a vállalkozói igazolvány elektronikus formában, illetve digitális aláírás hitelesítéssel annak kibocsátójától nem beszerezhető).
Ezért, ha az űrlapot az ügyfél elektronikusan terjeszti elő, ennek a mezőnek a kitöltése mellőzendő, mert az ügyfél kizárólag személyesen, vagy postai úton, e kérelem benyújtását követően tudja csak benyújtani, illetve bemutatni a szükséges okiratokat.
5. Meghatalmazott eljárása esetén– a (B) blokk 6. pontjában az „M” került kiválasztásra – a meghatalmazás egy eredeti példányát is mellékelni kell, kivéve, ha a meghatalmazott már igazoltan rendelkezik megfelelő meghatalmazással.
Az elektronikusan megküldött meghatalmazást akkor tekintjük hitelesnek, ha digitális aláírás hitelesítéssel és időbélyegzővel látta el az okiratot szerkesztő, illetve ellenjegyző ügyvéd vagy jogtanácsos, avagy a szerződést közjegyző foglalta közokiratba és ellátta digitális aláírás hitelesítéssel és időbélyegzővel.
Amennyiben az előzőekben ismertetett kritériumoknak megfelelően elektronikusan nincs lehetőség a meghatalmazás elektronikusan történő csatolására, vagy az űrlap egyébként is postai úton vagy személyesen kerül előterjesztésre, ez esetben a meghatalmazás egy eredeti példányát postai úton vagy személyesen kérjük eljuttatni a Hatóságnak.
5.1. A meghatalmazás benyújtásával, vagy benyújtása mellőzésével kapcsolatban, kérjük, írjon X-et a megfelelő rubrikába!
5.2. Amennyiben azért nem csatolt meghatalmazást, mert tudomása szerint, az adott ügyben eljáró meghatalmazott rendelkezik az Szjtv. hatálya alá tartozó ügyben érvényes és hatályos meghatalmazással kérjük, jelölje meg ezt a rubrikát X-szel. Ezt a rovatot csak akkor tudja kitölteni, ha az 5.1. pontban a „nem” szöveg melletti bejegyzést tett!
5.3. Kérjük, ebben a rovatban tüntesse fel a meghatalmazottnak az 5.2. pont szerinti meghatalmazásra vonatkozó azon adatait, amely alapján a Hatóság az azonosítását elvégezheti (pl.: meghatalmazott neve, lakcíme, SZTFH iktatószám, ügyszám). Figyelem, ebbe a rovatba csak akkor írjon, ha az 5.2. pont rubrikáját X-szel jelölte! A megjegyzés szövege maximum 180 karakter lehet.
A kérelem F blokkjának kitöltése minden esetben kötelező. Elektronikus (Cégkapuról/Ügyfélkapuról kezdeményezett) benyújtás esetén az aláírás mező rész üresen maradhat, tekintettel arra, hogy az aláírást az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés pótolja.