Kitöltési útmutató

az SZTFH_08 jelű Hiánypótlás nyomtatványhoz

Jogszabályi háttér:
-a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény
-az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 20/2021. (X. 29.) SZTFH rendelet
-az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény

A nyomtatvány részei:

SZTFH_08 Hiánypótlás

Általános tudnivalók

A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságánál (a továbbiakban: Hatóság) folyamatban lévő hatósági ügyekhez kapcsolódóan hiánypótlás keretében utólagosan csatolandó dokumentumok benyújtásának dokumentálására és a benyújtás igazolására szolgáló nyomtatvány.

Az ügyfélnek szerencsejáték ügyekben benyújtott beadványait a jogszabály által előírt tartalommal, illetve formában, valamint a jogszabály, illetve a Hatóság által előírt adatokkal, mellékletekkel együtt kell előterjesztenie.

Amennyiben az ügyfél hiányosan nyújtja be a beadványát, akkor hiánypótlás keretében egészíti azt ki (amely a hatóság határidő tűzésével kiadott felhívásán, vagy az ügyfél saját észlelésén is alapulhat), a Hatóság felhívásában foglaltak elmulasztásának jogkövetkezményeire az eljáró államigazgatási szerv figyelmezteti az ügyfelet.

A nyomtatvány és a Kitöltési útmutató felhasználásához Általános nyomtatványkitöltő (ÁNYK – AbevJava, letölthető: https://www.nav.gov.hu/nav/ebevallas/abevjava) program telepítése szükséges.

A nyomtatvány Hatósághoz történő előterjesztése történhet:

a) elektronikus úton, az ügyfél az Ügyfélkapuján, a gazdálkodó szervezet ügyfeleink (az egyéni vállalkozókat kivéve) a Cégkapun keresztül a Hatóság Hivatali Kapujára beküldött E-papír előterjesztésével, annak mellékleteként,

b) postai úton, a nyomtatványt kitöltve, kinyomtatva, az aláírási címpéldánynak, illetve az aláírási mintának megfelelően aláírva, a c) pontban felsoroltak közül megfelelően kiválasztott ügyfélszolgálati ponthoz címezve,

c) személyesen, a nyomtatványt kitöltve, kinyomtatva, az aláírási címpéldánynak, illetve az aláírási mintának megfelelően aláírva, a Hatóság ügyfélszolgálati pontján, ügyfélfogadási időben benyújtva.

Figyelem! Postai vagy személyes úton akkor van lehetőség az SZTFH_08 jelű nyomtatvány előterjesztésére, ha a hiánypótlás olyan hatósági alapügyhöz kapcsolódik, amelyben a beadvány előterjesztésére irányadó szabályok szerint a hiánypótlás előterjesztésének időpontjában nem kötelező az elektronikus kapcsolattartás (nem kötelező kizárólag űrlapon vagy kizárólag E-papíron benyújtani a beadványt).

A postai úton előterjesztett beadvány, illetve személyesen történő eljárás esetén javasoljuk, hogy az ügyfél a székhelye szerint általában eljáró hatósági ügyfélszolgálati ponton terjessze elő beadványát.

A Hatóság Szjtv. hatálya alá tartozó ügyekkel foglalkozó ügyfélszolgálati pontjainak címét, illetve a hozzájuk rendelt megyéket az alábbi leírás tartalmazza:

  1. Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága Központi Ügyfélszolgálat Budapest (1136 Budapest, Pannónia utca 40., postafiók címe 1538 Budapest, Pf. 547):
    Budapest, valamint Pest, Heves, Nógrád, Komárom-Esztergom, Fejér megyék;

  2. Szabályozott Tevékenységek Hatósága Szombathelyi Területi Kirendeltség (9700 Szombathely, Kőszegi u. 37.):
    Vas, Győr-Moson-Sopron, Veszprém, Zala megyék;

  3. Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága Pécsi Területi Kirendeltség (7623 Pécs, József Attila utca 5.):
    Baranya, Somogy, Tolna, Bács-Kiskun megyék;

  4. Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága Békéscsabai Területi Kirendeltség (5600 Békéscsaba,Kinizsi u. 4-6.):
    Békés, Csongrád, Jász-Nagykun-Szolnok megyék;

  5. Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága Debreceni Területi Kirendeltség (4025 Debrecen, Hatvan u. 45.):
    Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Borsod-Abaúj-Zemplén megyék.

Az Ügyfélszolgálatok telefonszámairól és az ügyfélfogadási időről honlapunkon a „Kapcsolat” menüpont alatt tájékozódhatnak.

Az SZTFH_08 nyomtatvány kitöltési útmutatója

A. blokk

1. Gazdasági társaság neve: kitöltése kötelező.

2. Székhelye: székhely pontos címének megadásakor az irányítószám, város / község, közterület neve (kivéve hrsz. megjelölése esetén), közterület jellege mezők kitöltése kötelező. Hrsz. mező kitöltése esetén nem tölthető ki az épület, lépcsőház, emelet, ajtó mezők.

3. Ügyfél partner azonosítója: amennyiben az ügyfél rendelkezésére áll, a korábbiakban használt SZF azonosítót kell feltüntetni, amennyiben nincs SZF azonosítója, a mezőt üresen kell hagyni.

4. Adószáma: a társaság adószámának közlése kötelező.

5. Telefonos elérhetősége: az ügyfél itt közölheti azt az elérhetőségét, annak az ügyintézőnek a telefonszámát, amelyen keresztül a Hatóság az ügyintézés során felveheti a kapcsolatot. A Hatóság a szervező által megjelölt telefonszámon az adott ügyben kapott információkat az ügyfél nyilatkozatának tekinti. Az üres mezőkbe (numerikus mezőkbe), a telefonszám adatokat a következők szerint kell megjelölni:

- a (+36-ot követően) szereplő 2 karakter: körzetszám;

- a következő 7 karakteres mező: hívószám;

- a következő 4 karakteres mező: mellékállomás száma.

B. blokk

A mellékelt okiratok darabszámát kötelező kitölteni. A megfelelő jelölőnégyzetben elhelyezett „X” jelölésével kell nyilatkozni arról, hogy mely típusú eljáráshoz kapcsolódóan kerül(nek) a dokumentum(ok)benyújtásra. Kizárólag egy eljárás választható ki, és egy eljárás választása kötelező. Amennyiben az „Egyéb” eljárás került kiválasztásra, kérjük a kapcsolódó karakteres mezőben szíveskedjék megjelölni az „Egyéb” eljárás típusát.

C. blokkkitöltésekor kell megadni az eljárás azonosítására szolgáló adatokat.

Ha ismert az ügyirat iktatószáma és bárkódja (azonosító száma), akkor a (C) blokk 1. és 2. pontját kell kitölteni.

Ha a hiány pótlásakor nem ismertek a fenti adatok, akkor a beadvány érkeztetési számát, és az érkeztetés dátumát kell megadni a (C) blokk 3. és 4. pontjában.

A (C) blokk 5. pontjában egyéb azonosító adat megadására van lehetőség, amelynek alapján beazonosítható az eljárás, amelyhez pótlólag iratot nyújtott be.

D blokk kitöltésekor az aláírás mező kitöltése (helység, dátum, kérelmező vagy képviselő aláírása) kötelező.

Elektronikus (Cégkapuról/Ügyfélkapuról kezdeményezett) benyújtás esetén az aláírás mező rész üresen maradhat, tekintettel arra, hogy az aláírást az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés pótolja.