Kitöltési útmutató
az SZTFH_08 jelű Hiánypótlás nyomtatványhoz
Jogszabályi háttér:
-a szerencsejáték szervezéséről
szóló 1991. évi XXXIV. törvény
-az egyes szerencsejátékok
engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos
feladatok végrehajtásáról szóló 20/2021. (X. 29.) SZTFH rendelet
-az
általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
A nyomtatvány részei:
SZTFH_08 Hiánypótlás
Általános tudnivalók
A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságánál (a továbbiakban: Hatóság) folyamatban lévő hatósági ügyekhez kapcsolódóan hiánypótlás keretében utólagosan csatolandó dokumentumok benyújtásának dokumentálására és a benyújtás igazolására szolgáló nyomtatvány.
Az ügyfélnek szerencsejáték ügyekben benyújtott beadványait a jogszabály által előírt tartalommal, illetve formában, valamint a jogszabály, illetve a Hatóság által előírt adatokkal, mellékletekkel együtt kell előterjesztenie.
Amennyiben az ügyfél hiányosan nyújtja be a beadványát, akkor hiánypótlás keretében egészíti azt ki (amely a hatóság határidő tűzésével kiadott felhívásán, vagy az ügyfél saját észlelésén is alapulhat), a Hatóság felhívásában foglaltak elmulasztásának jogkövetkezményeire az eljáró államigazgatási szerv figyelmezteti az ügyfelet.
A nyomtatvány és a Kitöltési útmutató felhasználásához Általános nyomtatványkitöltő (ÁNYK – AbevJava, letölthető: https://www.nav.gov.hu/nav/ebevallas/abevjava) program telepítése szükséges.
A nyomtatvány Hatósághoz történő előterjesztése történhet:
a) elektronikus úton, az ügyfél az Ügyfélkapuján, a gazdálkodó szervezet ügyfeleink (az egyéni vállalkozókat kivéve) a Cégkapun keresztül a Hatóság Hivatali Kapujára beküldött E-papír előterjesztésével, annak mellékleteként,
b) postai úton, a nyomtatványt kitöltve, kinyomtatva, az aláírási címpéldánynak, illetve az aláírási mintának megfelelően aláírva, a c) pontban felsoroltak közül megfelelően kiválasztott ügyfélszolgálati ponthoz címezve,
c) személyesen, a nyomtatványt kitöltve, kinyomtatva, az aláírási címpéldánynak, illetve az aláírási mintának megfelelően aláírva, a Hatóság ügyfélszolgálati pontján, ügyfélfogadási időben benyújtva.
Figyelem! Postai vagy személyes úton akkor van lehetőség az SZTFH_08 jelű nyomtatvány előterjesztésére, ha a hiánypótlás olyan hatósági alapügyhöz kapcsolódik, amelyben a beadvány előterjesztésére irányadó szabályok szerint a hiánypótlás előterjesztésének időpontjában nem kötelező az elektronikus kapcsolattartás (nem kötelező kizárólag űrlapon vagy kizárólag E-papíron benyújtani a beadványt).
A postai úton előterjesztett beadvány, illetve személyesen történő eljárás esetén javasoljuk, hogy az ügyfél a székhelye szerint általában eljáró hatósági ügyfélszolgálati ponton terjessze elő beadványát.
A Hatóság Szjtv. hatálya alá tartozó ügyekkel foglalkozó ügyfélszolgálati pontjainak címét, illetve a hozzájuk rendelt megyéket az alábbi leírás tartalmazza:
Az Ügyfélszolgálatok telefonszámairól és az ügyfélfogadási időről honlapunkon a „Kapcsolat” menüpont alatt tájékozódhatnak.
Az SZTFH_08 nyomtatvány kitöltési útmutatója
A. blokk
1. Gazdasági társaság neve: kitöltése kötelező.
2. Székhelye: székhely pontos címének megadásakor az irányítószám, város / község, közterület neve (kivéve hrsz. megjelölése esetén), közterület jellege mezők kitöltése kötelező. Hrsz. mező kitöltése esetén nem tölthető ki az épület, lépcsőház, emelet, ajtó mezők.
3. Ügyfél partner azonosítója: amennyiben az ügyfél rendelkezésére áll, a korábbiakban használt SZF azonosítót kell feltüntetni, amennyiben nincs SZF azonosítója, a mezőt üresen kell hagyni.
4. Adószáma: a társaság adószámának közlése kötelező.
5. Telefonos elérhetősége: az ügyfél itt közölheti azt az elérhetőségét, annak az ügyintézőnek a telefonszámát, amelyen keresztül a Hatóság az ügyintézés során felveheti a kapcsolatot. A Hatóság a szervező által megjelölt telefonszámon az adott ügyben kapott információkat az ügyfél nyilatkozatának tekinti. Az üres mezőkbe (numerikus mezőkbe), a telefonszám adatokat a következők szerint kell megjelölni:
- a (+36-ot követően) szereplő 2 karakter: körzetszám;
- a következő 7 karakteres mező: hívószám;
- a következő 4 karakteres mező: mellékállomás száma.
B. blokk
A mellékelt okiratok darabszámát kötelező kitölteni. A megfelelő jelölőnégyzetben elhelyezett „X” jelölésével kell nyilatkozni arról, hogy mely típusú eljáráshoz kapcsolódóan kerül(nek) a dokumentum(ok)benyújtásra. Kizárólag egy eljárás választható ki, és egy eljárás választása kötelező. Amennyiben az „Egyéb” eljárás került kiválasztásra, kérjük a kapcsolódó karakteres mezőben szíveskedjék megjelölni az „Egyéb” eljárás típusát.
C. blokkkitöltésekor kell megadni az eljárás azonosítására szolgáló adatokat.
Ha ismert az ügyirat iktatószáma és bárkódja (azonosító száma), akkor a (C) blokk 1. és 2. pontját kell kitölteni.
Ha a hiány pótlásakor nem ismertek a fenti adatok, akkor a beadvány érkeztetési számát, és az érkeztetés dátumát kell megadni a (C) blokk 3. és 4. pontjában.
A (C) blokk 5. pontjában egyéb azonosító adat megadására van lehetőség, amelynek alapján beazonosítható az eljárás, amelyhez pótlólag iratot nyújtott be.
D blokk kitöltésekor az aláírás mező kitöltése (helység, dátum, kérelmező vagy képviselő aláírása) kötelező.
Elektronikus (Cégkapuról/Ügyfélkapuról kezdeményezett) benyújtás esetén az aláírás mező rész üresen maradhat, tekintettel arra, hogy az aláírást az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés pótolja.