Lóversenyfogadás

Lóversenyfogadás: agár- és lóversenyre történő totalizatőri és bukmékeri rendszerű fogadás.

Lóversenyfogadás szervezéséhez a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. tv. (a továbbiakban: Szjtv.) 3. § (1) bekezdésének a) pontjában szereplő jogi személynek (100%-ban a Magyar Állam tulajdonában lévő, szerencsejáték-szervező tevékenység rendszeres folytatására létrehozott gazdálkodó szervezet, továbbá az állami játékszervező kizárólagos tulajdonában lévő gazdasági társaság, illetve az állam többségi részesedésével működő gazdálkodó szervezet) legalább 100 millió forint alap- vagy törzstőkével kell rendelkeznie.

A lóversenyfogadás szervezésére kiírt koncessziós pályázat nyertese csak az a személy lehet, aki a lóversenyfogadási tevékenység folytatására legalább 100 millió forint alap- vagy törzstőkével rendelkező koncessziós társaságot alapít. A koncesszió időtartama legfeljebb 20 év.

A koncessziós díj mértéke évente legalább 50 millió forint. A kiadott koncessziók száma egyidejűleg legfeljebb 2 lehet.

Fogadásnak minősül a tét fizetése fejében történő, egy jövőbeli esemény véletlen bekövetkezésének eltalálására, vagy egy jövőbeli esemény kimenetelének eltalálására vonatkozó játék, amelyet totalizatőri, vagy bukmékeri fogadási formában bonyolít le a fogadás-szervező a szerencsejáték-felügyeleti hatóság engedélye alapján, a szerencsejáték-szervezői engedély megszerzéséhez a kérelmezőnek fogadási formánként részben eltérő feltételeket kell teljesítenie, a lóversenyfogadásra pedig további külön szabályok vonatkoznak.

Nem köthető fogadás akkor, ha ez harmadik személy érdekét sértené.

Totalizatőri rendszerű fogadás: olyan fogadási forma, amelyben a tétek összeadódnak és ezen összegnek a játéktervben meghatározott hányada az ugyanott meghatározottak szerint kerül nyereményként szétosztásra.

Bukmékeri rendszerű fogadás: olyan fogadási forma, amelyben a fogadásszervező a fogadási ajánlatában meghatározott fogadási esemény bekövetkezésére, kimenetelére a fogadó játékos részére – nyereményszorzó alapján – pénzösszeget ajánl fel, és azt nyerés esetén a megállapodásban rögzítettek szerint fizeti ki.

A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (továbbiakban: SZTFH) a nemzetközi együttműködés keretében szervezett totalizatőri rendszerű lóversenyfogadás esetén sorsolás alkalmazását a nemzetközi együttműködés keretében valamennyi szerencsejáték-szervező által kialakított és elfogadott játékszabályoknak megfelelően engedélyezi.

A fogadás szervezésére jogosult kérelmező tevékenységének engedélyezése iránt kérelmet nyújt be a szerencsejáték-felügyeleti hatósághoz. A formakényszer nélküli engedély iránti kérelemhez az irányadó jogszabályok szerinti mellékleteket kell csatolni a tartalmi előírásokat is figyelembe véve, melyek az alábbiak.

A legfontosabbak a következők:

  • a játékterv,
  • a részvételi szabályzat,
  • a költségvetés (gazdaságossági számítások).

Ezeken kívül az alábbi okiratok benyújtására van szükség:

  1. igazoló okirat arra vonatkozóan, hogy a szervező a 100%-ban a Magyar Állam tulajdonában lévő, szerencsejáték-szervező tevékenység rendszeres folytatására létrehozott gazdálkodó szervezet (állami játékszervező), vagy az állami játékszervező kizárólagos tulajdonában lévő gazdasági társaság, illetve az állam többségi részesedésével működő gazdálkodó szervezet, illetve a koncessziós szerződés egy hitelesített másolata koncessziós társaság kérelmező esetében,
  2. fogadási formánként a technikai és módszerbeli lebonyolítás leírása,
  3. a fogadások megkötésére kijelölt helyek (fogadóirodák) megnevezése és címe,
  4. a fogadási formák szerinti egyes fogadószelvény-mintái,
  5. az engedélyezési eljárásért fizetendő igazgatási-szolgáltatási díj, illetve a koncessziós szerződésben meghatározott koncessziós díj megfizetését igazoló okirat,
  6. a hírközlő eszközök és rendszerek igénybevételével szervezett fogadások engedélyezése esetén a szervezőnek az Európai Gazdasági Térség területén bejegyzett, hírközlő eszközök és rendszerek auditálására jogosult szervezet (auditor) által kiadott okirattal igazolnia kell, hogy az adott tevékenység kockázati tényezőiről a játékosokat hírközlő eszközön és rendszeren keresztül megfelelően tájékoztatja, a játékosok személyes adatai, valamint egyéb, személyiségi jogai védelmét biztosítja, a véletlen elemeket az elektronikus játékrendszerek auditálása alapján biztosítja,
  7. a pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésével kapcsolatos belső szabályzat,
  8. auditor jogosultságát igazoló okirat, auditálásra jogosult szervezet által kiállított auditálási okirat, és auditálási okirathoz kapcsolódó teljes dokumentáció,
  9. távszerencsejátéknak nem minősülő bukmékeri fogadás esetén, ha olyan megoldást vagy eljárást alkalmaz a szervező, amelyhez más szerencsejáték fajtában történő alkalmazás esetén auditálási kötelezettség alá eső rendszert vagy eszközt vesz igénybe, a szervezőnek rendelkeznie kell az igénybe vett rendszer vagy eszköz auditálására vonatkozó okiratokkal is,
  10. számítógépes rendszer alkalmazásával történő elszámolás esetén az alkalmazásra kerülő számítógépes programok és az ehhez kapcsolódó nyilvántartási rendszerek leírását meg kell küldeni a hatóságnak.

A kérelemhez csatolandó mellékleteket adathordozón is benyújthatja a kérelmező, ha a terjedelme ezt indokolja.

További benyújtandó iratok:

  • a hatóság által a kérelem elbírálásához esetenként előírt, a kérelem egyes adatainak részletezésével, kiegészítésével kapcsolatos irat.

Az SZTFH folyamatosan szervezett totalizatőri, illetve bukmékeri rendszerű fogadás szervezésére adhat engedélyt.

Az SZTFH engedélyének a kiadására, továbbá a szervezői tevékenységre vonatkozó részletes feltételeket az Szjtv. és annak végrehajtására kiadott jogszabályok (az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 20/2021. (X. 29.) SZTFH rendelet, a felelős játékszervezés részletes szabályairól szóló 5/2021. (XI.10.) SZTFH rendelet), valamint a Pmt. tartalmazzák.

Az engedélykérelmet – a szükséges dokumentumok teljes körű rendelkezésre állása esetén – az SZTFH sommás eljárás esetén 8 napon, teljes eljárás esetében 75 napon belül bírálja el. Ha az SZTFH megállapítja, hogy a kérelem elbírálásához a tényállás tisztázása szükséges, akkor 15 napon belül hiánypótlási felhívás kiadására kerül sor. A hiánypótlási felhívásban megjelölt határidő elmulasztása esetén az eljárás végzéssel megszüntethető, ha az ügyfél nem kéri a határidő meghosszabbítását, illetve nyilatkozattételének elmaradása megakadályozza a tényállás teljes körű tisztázását. Az előzőekből kitűnően tehát alapvető szervezői érdek az engedélyezési dokumentumok teljes körű és a jogszabályok által elvárt részletes benyújtása.

Fizetési kötelezettség

Az eljárásért igazgatási-szolgáltatási díjat kell fizetni, amelynek összege totalizatőri rendszerű fogadás engedélyezési eljárása esetén a költségvetésben meghatározott nyereményalap 0,5 ezreléke, de legfeljebb 10 millió forint, bukmékeri rendszerű fogadás engedélyezési eljárása esetén a költségvetésben meghatározott tiszta játékbevétel 2 ezreléke, de legfeljebb 1 millió forint.

A díjat készpénz átutalási megbízással (a hatóság ügyfélszolgálati irodáin rendelkezésre állnak) vagy banki átutalás útján kell megfizetni a kérelem benyújtásával egyidejűleg a Magyar Államkincstár által vezetett 10032000-00362887-00000000 számú SZTFH Előirányzat-felhasználási keretszámla javára.

Az átutalás „közlemény” rovatában javasolt feltüntetni a következőket:

  • a kérelem benyújtásával egyidejű befizetés esetén: „fogadás szervezése (fogadás elnevezése) iránti kérelem”
  • a kérelemnek a hatósághoz történő beérkezését követő befizetés esetén: ügyazonosító szám (a hatóság által már közölt bárkód, vagy az ügy iktatószáma).

Amennyiben a kérelmező az igazgatási-szolgáltatási díjfizetési kötelezettségének a kérelem benyújtásával egyidejűleg nem tett eleget, vagy az előírtnál alacsonyabb összeget fizetett meg, a hatóság határidő tűzésével hiánypótló végzéssel hívja fel a szervezőt a fizetés teljesítésére (amely tartalmazza az iktatószámot, illetve az ügyszámot). Ha a felhívásban megjelölt határidő eredménytelenül telt el, a hatóság az eljárást végzéssel megszünteti. Az eljárás megszüntetése vagy a kérelem elutasítása esetén az igazgatási-szolgáltatási díjat nem kell visszatéríteni a kérelmezőnek.

Egyéb információk

A hatóság azt is vizsgálja eljárása során, hogy a nyereményalap képzése megfelel-e az előírásoknak.

Amennyiben a kérelem és annak mellékletei alapján érdemi döntés hozható, akkor – a kérelem elutasítását kivéve – a hatóság határozattal fogadás szervezését határozattal engedélyezi.

Szerencsejáték csak jóváhagyott játékterv alapján szervezhető. A szerencsejáték-szervezőnek biztosítania kell a szerencsejátékkal összefüggő valamennyi tudnivaló (különösen a szerencsejáték lebonyolításának módja, a nyerési esélyek, a nyeremények felosztásának módja, feltételei, át nem vett nyeremények kezelése) játékosok számára való nyilvánosságát.

Az engedély kizárólag az abban foglalt, illetőleg az engedélyben meghatározott tagokból álló szerencsejáték szervezőre, az ott meghatározott időtartamra, az abban foglalt feltételekkel és jóváhagyott játéktervre, vonatkozik. Az engedély másra át nem ruházható. Amennyiben a szervező a hatóság jóváhagyása (engedélye) nélkül tér el a játéktervtől, úgy a szervező szankcionálására kerülhet sor.

Kapcsolódó nyomtatványok

SZTFH_04 Kérelem tevékenység megkezdésekor személyi megfelelőség megállapítására és hatósági bizonyítvány kiállítására,

SZTFH_05 Kérelem személyi megfelelőség ismételt megállapítására

Vonatkozó jogszabályok

  • a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény (Szjtv.)
  • az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 20/2021. (X.29.) SZTFH rendelet (Vhr.)
  • a felelős játékszervezés részletes szabályairól szóló 5/2021. (X. 21.) SZTFH rendelet
  • a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt.)
  • az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló 2017. évi LII. törvény (Pvkit.)
  • az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
  • a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény
  • a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény, valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló 2017. évi LII. törvény alapján elkészítendő belső szabályzat kötelező tartalmi elemeiről szóló 21/2017. (VIII. 3.) NGM rendelet
  • a játékkaszinót, kártyatermet működtetők, távszerencsejátéknak nem minősülő fogadást, távszerencsejátékot és online kaszinójátékot szervezők részére a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény végrehajtásának, valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló 2017. évi LII. törvény szerinti szűrőrendszer kidolgozásának és működtetése minimumkövetelményeinek részletes szabályairól szóló 4/2021. (X.21.) SZTFH rendelet
Szabályozott Tevékenységek Felügyelet Hatósága
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információikat tárolnak a böngészőjében és olyan funkciókat látnak el, mint a felismerés, pl. amikor visszatér weboldalunkra.