Elektronikus űrlap
További oldalak
Dohánytermék-kiskereskedelmi ügyek intézése
Az SZTFH 200 jelű űrlap a dohánytermék-kiskereskedelmi ügyek elektronikus intézésre szolgál.
A dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység folytatásához a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságának (a továbbiakban: Hatóság) az engedélye szükséges. Az engedélykérelemben megadott, valamint az engedélyben foglalt adatokat érintő minden változást, módosítást bejelentési kötelezettséggel járó változásnak kell tekinteni. A bejelentési kötelezettséggel járó változást a Hatóságnak be kell jelenteni.
Az SZTFH 200 jelű űrlap
- Jogosulti (természetes személy) adatváltozás bejelentésére,
- Gyakorlói (cég vagy egyéni vállalkozás) adatváltozás bejelentésére,
- Dohánybolt költözése iránti kérelem benyújtására,
- Dohánybolti adatváltozás bejelentésére,
- Dohánybolt ideiglenes kiköltözése iránti kérelem benyújtására,
- Dohánybolt ideiglenes kiköltözési idejének módosítása iránti kérelem benyújtására,
- Nyitva tartás változás bejelentésére,
- Szüneteltetési kérelem benyújtására,
- Hiánypótlás benyújtására,
- Egyéb kérelmek, bejelentések benyújtására
Felhívjuk figyelmét, hogy a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység engedélyezésével, az ideiglenes kiköltözés engedélyezésével, az ideiglenes kiköltözésre vonatkozó engedély meghosszabbításával, valamint a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység szüneteltetésével kapcsolatos eljárások igazgatási szolgáltatási díjkötelesek.
Az engedély módosításáért, az ideiglenes kiköltözés engedélyezésére irányuló eljárásért, az ideiglenes kiköltözés idejének módosítására irányuló eljárásért, valamint a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység szüneteltetésének engedélyezésére irányuló eljárásért 14 000 forint igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni.
A díjat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságának a Magyar Államkincstár által vezetett 10032000-00362887-00000000 számú előirányzat-felhasználási keretszámlájára banki átutalással vagy fizetési számlára történő készpénzbefizetéssel kell teljesíteni. Az átutalási megbízás közlemény rovatába az igazgatási szolgáltatási díj megjegyzést, valamint a kérelmező adószámát fel kell tüntetni.
Az igazgatási szolgáltatási díjat kérelmenként külön-külön kell megfizetni. A befizetésről szóló igazolást csatolni kell a benyújtott kérelemhez.
Ha a bejelentett változás nem érinti a kiadott dohánytermék-kiskereskedelmi engedélyben található adatokat (pl. nyitvatartási idő változása, dohánybolt alapterülete, bérleti szerződés időtartama, az engedélyes saját tulajdonát képező és a tevékenység folytatásául szolgáló ingatlan tulajdonosának változása), akkor igazgatási szolgáltatási díj fizetési kötelezettség nem keletkezik.
Ha a változás az engedélyen szereplő adatok változásával is jár (ezek a következő adatok: jogosult neve, jogosult lakcíme, gyakorló neve, székhelye, dohánybolt címe), akkor a korábbi engedély visszavonásának hatályával a Hatóság módosított engedélyt állít ki. Ebben az esetben igazgatási szolgáltatási díj fizetési kötelezettség (14 000 Ft) is keletkezik.
Felhívjuk a figyelmét, hogy abban az esetben, ha az SZTFH 200 jelű űrlapon olyan kérelmet, bejelentést nyújtott be a Hatósághoz, ami a dohányboltot üzemeltető egyéni vállalkozás vagy gazdasági társaság nevére, székhelyére, adószámára, e-mail címére vagy a dohánybolt címére irányul, az SZTFH 201 jelű űrlapot szintén be kell nyújtania annak érdekében, hogy az Európai Unió dohánytermékek nyomonkövethetőségi rendszerében az adatainak aktualizálása megtörténjen.
RÉSZLETEK
Nyomtatvány/űrlap azonosító
SZTFH 200
Aktuális verzió
1.3.1
Utoljára módosítva
2025-07-24
Kitöltési útmutató
Elérhető
Aktuális verzió
1.2.0
Utoljára módosítva
2024-07-29
BENYÚJTÁS MÓDJA
Ügyfélszolgálaton személyesen
Nem lehetséges!
Elektronikus úton
A kérelmet/bejelentést elektronikus úton Cégkapun/Ügyfélkapun keresztül tudja benyújtani a Hatóság Hivatali Kapujára.
Postai úton
Nem lehetséges!