Szerencsejátékot népszerűsítő reklám közzétételének alapvető feltételei

Szerencsejátékot népszerűsítő reklám közzétételének alapvető feltételei

Szerencsejátékot népszerűsítő reklám akkor tehető közzé, ha a reklámozó a reklám megrendelésekor a reklámszolgáltató – ennek hiányában a reklám közzétételének megrendelésekor a reklám közzétevője – részére megadja a

  • cégnevét vagy nevét,
  • székhelyét vagy lakóhelyét,
  • adószámát, valamint
  • a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága által kiadott, szerencsejáték szervezésére jogosító engedélyét.

A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (továbbiakban: SZTFH) a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvényben (a továbbiakban: Grtv.) foglaltak, valamint a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény szerint szerencsejátékot népszerűsítő reklámok tekintetében fogyasztóvédelmi hatósági feladatokat lát el.

Szerencsejátékot népszerűsítő reklám csak a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága által kiadott, szerencsejáték szervezésre jogosító engedély birtokában tehető közzé!

Szerencsejátékot népszerűsítő reklámokra vonatkozó tilalmak

  1. Tilos a gyermek-, illetve fiatalkorúak szerencsejátékban való részvételére felszólító reklám!
  2. Tilos közzétenni szerencsejátékhoz kapcsolódó reklámot olyan sajtótermékben, amely alapvetően gyermek-, illetve fiatalkorúakhoz szól!
  3. Tilos közzétenni olyan reklámot, amely az SZTFH engedélye nélkül szervezett szerencsejátékot népszerűsít!
  4. Tilos olyan reklámban szerepelni, amely az SZTFH engedélye nélkül Magyarország területén szervezett szerencsejátékot népszerűsít!

A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága, mint fogyasztóvédelmi hatóság a fenti rendelkezések megsértésével közzétett szerencsejáték tárgyú reklám esetén a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 2. § (7a) bekezdése értelmében a reklámozót, a reklámszolgáltatót, a reklám közzétevőjét, és a reklámban szereplő személyt egyetemlegesen, a tiltott reklámmal elért vagyoni előny tízszeresének megfelelő, de legalább 10 millió forint összegű bírsággal sújthatja és egyéb jogkövetkezményeket is megállapíthat.

Ha nem beazonosítható a reklámozó, a reklámszolgáltató vagy a reklámban szereplő személy, a bírság a reklám közzétevőjével szemben kerül kiszabásra.

A vonatkozó alapvető szabályokat a

  • fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény,
  • a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény és a
  • a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény

tartalmazza.

Szabályozott Tevékenységek Felügyelet Hatósága
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információikat tárolnak a böngészőjében és olyan funkciókat látnak el, mint a felismerés, pl. amikor visszatér weboldalunkra.